Sweetspot analyse

Herken je dit?

Wat zijn de beste prospects voor jou en waarom? Welke prospects en klanten verdienen jouw aandacht en schaarse tijd? Welke bedrijven en organisaties zouden nou goed bij jou en je bedrijf passen? Zodat je ze redelijk eenvoudig van dienst kunt zijn en er gezonde marge op kan maken.

Hoe wij het aanvliegen:

Met interviews en eventueel boekenonderzoek kunnen wij je haarfijn laten ontdekken wat voor jou de sweetspots in de markt zijn. Klanten in die hoeken moet je koesteren. Prospects die in de sweetspot zitten, verdienen je onverdeelde aandacht. Zij dragen bij aan voldoende omzet en winst en aan de strategische ontwikkeling van jou en je organisatie.

Klanten en prospects buiten de sweetspots komen op een tweede plan. Dan weet je precies waar de toekomstige winst en groei te vinden zijn.

  • Interview sleutelpersonen
    Gesprekken met directie, consultants, sales en/of engineers.
  • Inlezen / inleven in strategie en ambities
    Wat is de strategie van het bedrijf en wat voor klantenkenmerken zijn daarvoor instrumenteel of voorwaardelijk.
  • Beschrijving Sweetspot(s)
    Eénduidige beschrijving van de Sweetspot(s), de relevante klantkenmerken en de onderbouwing van de relevantie voor realisatie van strategie en ambitie.
  • Analyse van bestaande en oud-klanten
    Op basis van boekenonderzoek en eventueel checklijsten indelen van relaties.
  • Telling van populatie in Sweetspots
    Op basis van Sweetspot kenmerken marktpotentieel in beeld brengen.
  • Benoemen van klanten in Swamps
    Lijst met klanten die niet in Sweetspot vallen en daarom verminderde aandacht zouden verdienen.
  • Hitlist opstellen
    Lijst met prospects en klanten.
  • Vervolgactiviteiten
    De vervolgactiviteiten benoemen, toebedelen en plannen.

Neem contact op:

TachYons Nederland LLP © 2016   |   Contact

mautic is open source marketing automation