SharpSpring is druk bezig om hun product te verbeteren. Zo is de gebruikswijze verbeterd en overzichtelijker gemaakt doordat SharpSpring ‘Launchpad’ heeft uitgebracht.

Het Launchpad van SharpSpring consolideert gegevens van verschillende secties van het platform en geeft ze weer in een reeks dashboards. Je kunt deze dashboards aanpassen naar eigen smaak met aangepaste rapportwidgets, waarmee je lead-, opportunity- en campagnegegevens allemaal op één locatie kunt bekijken.

Dit artikel informeert je over de functies van Launchpad en dashboard.

Wat is nu eigenlijk het Launchpad?

Het Launchpad biedt je in één oogopslag een overzicht van je aankomende taken, recente activiteiten en belangrijkste statistieken. Het Launchpad zelf is een verzameling van verschillende dashboards met specifieke informatie. Deze informatie kan grotendeels worden aangepast via de functie ‘Aangepaste rapporten’ om de informatie die je wilt zien beter weer te geven.

Via het onderdeel ‘aangepaste rapporten’ in combinatie met de clouddashboards kun je je eigen aangepaste rapporten maken en instellen wanneer je je voor het eerst op een bepaalde dag bij SharpSpring aanmeldt.

Dit betekent dat je, in plaats van de gebruikelijke generieke en statische startpagina, al je aangepaste rapporten kunt gebruiken om individuele Launchpad-dashboards te maken (met widgets die rapporteren over statistieken die nuttig voor je zijn).

Toegang tot het Launchpad

 

Launchpad verschijnt automatisch de eerste keer op je scherm zodra je inlogt op je account.

Om Launchpad op elk moment vanaf elke pagina binnen het platform te openen, klik je op het Launchpad symbool (dit is te vinden in de werkbalk rechtsboven nadat je bent ingelogd).

Elke keer dat je inlogt bij SharpSpring komt Launchpad standaard tevoorschijn, Launchpad wordt geopend op de Contactbeheer-pagina (eigenlijk zweeft het tijdelijk over deze pagina)

Dashboardrapporten maken

Launchpad geeft altijd de dashboards Taakbeheer en Activiteitenfeed weer. Deze dashboards geven informatie over welke taken beschikbaar voor je zijn en maken de activiteiten zichtbaar die jij of anderen hebben ondernomen. Het kan echter zijn dat je meer behoefte hebt aan informatie. Je kunt verschillende dashboards toevoegen die gebruikmaken van informatie uit widgets voor aangepaste rapporten. Dit kan helpen om een vollediger beeld te krijgen van wat je statistieken zijn (zie onderstaande afbeelding). Denk bijvoorbeeld aan een eigen gemaakte weergave met de prestaties van je chatbot.

Je kunt maximaal 10 dashboards toevoegen aan Launchpad.

Bovendien kun je kiezen tussen 3 standaarddashboards, die systeemdashboards gebruiken als een eigen startpunt of ervoor kiezen om een gegenereerd aangepast rapport weer te geven.

Ga als volgt te werk om een aangepast rapport te maken voor gebruik als dashboards:

  1. Klik in de bovenste werkbalk van SharpSpring op Launchpad.
  2. Klik op Een dashboard toevoegen> Een nieuw dashboard maken.
  3. Voer een naam in voor het nieuwe aangepaste rapport.
  4. Selecteer een thema voor het nieuwe aangepaste rapport.
  5. Klik op Creëren.
  6. Sleep de gewenste widget vanuit het  Widgets-paneel op het canvas.
    Plaats de muisaanwijzer op de widget.
  7. Klik op   Bewerken.
  8. Voer widgetinformatie in in het deelvenster Rapportwidget bewerken.
    Voeg desgewenst extra widgets toe.
  9. Herschik toegevoegde widgets zoals gewenst in het canvas.
  10. Klik op Opslaan.

Het gemaakte aangepaste rapport zal beschikbaar zijn om te gebruiken als een aangepast dashboard. Voor meer informatie over aangepaste rapporten, neem gerust contact met ons op.

Belangrijk: Launchpads zijn gekoppeld aan individuele gebruikers. Gebruikers moeten hun eigen dashboards instellen.

Wat is er (in vogelvlucht) nog meer mogelijk?

Klik op de afbeeldingen om ze te vergroten.

Voeg met gemak opgeslagen rapporten toe

Opgeslagen rapporten zijn ook in te stellen als persoonlijke dashboard

Een andere standaard dashboard? Ook dit behoort tot 1 van de mogelijkheden.

Ben je je dashboard zat? Dan verwijder je dit net zo makkelijk

Delen van je dashboards met je team

Je kunt je aangepaste dashboards delen. Ze worden gedeeld via Cloud Dashboards, vooraf ingestelde schermen die worden uitgezonden naar externe monitoren of televisies. Gedeelde dashboards zijn toegankelijk via URL’s die uniek zijn voor elke individuele dashboard.

Heb je vragen of interesse?

Neem dan gerust contact met ons op. Doe dit via onze contact pagina hier.