Social Selling met Social Runner zo doen wij dat voor onszelf

Hoe wij Social Runner inzetten voor TachYons

Wat Social Runner is hebben we uitgebreid beschreven, maar hoe gebruiken wij het op dit moment voor onszelf?

Social Selling met Social Runner continu

Ik hou vaak een betoog over anticyclische acquisitie: Wanneer je druk bezig bent met opdrachten, moet je juist aan marketing en acquisitie doen. Anders staat je sales pipeline er slecht voor zodra de huidige projecten zijn afgelopen. Op het moment dat ik dit artikel schrijf is het super druk bij TachYons. We groeien al 4 jaar, het laatste half jaar groeiden we met bijna 80% ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Toch gaan we continu door met het zoeken van nieuwe klanten.

Meer lezen: Social Selling op LinkedIn werkt wel  

Informatie verzamelen & netwerk uitbreiden

Het is dus goed om continu je doelgroep te blijven benaderen en met hen bezig te zijn. Het hoeft niet altijd keiharde new business activiteit te zijn. Dit voorjaar heb ik bijvoorbeeld marketingmanagers benaderd om ze te vragen deel te nemen aan een onderzoekje over het opvolgen van leads uit IP marketing.

Dat zorgt niet meteen voor nieuwe opdrachten, maar versterkt wel mijn netwerk en ik heb weer interessante content voor onze SalesFeed business (herkennen van websitebezoekers, betere leadgeneratie en effectievere marketing).

Altijd een vraag stellen om een gesprek te starten

Niemand krijgt van mij een connectieverzoek via LinkedIn zonder gepersonaliseerd bericht. Ik zoek altijd een aanleiding en liefst stel ik een persoonlijke vraag. Als de selectie van de doelgroep goed is (en dat is soms best even puzzelen) dan is die vraag ook nog relevant.

Meerdere contactmomenten via LinkedIn Sales Navigator en SalesFeed

Uit mijn contacten stel ik continu een groep prospects samen die helemaal bij ons passen, mijn kernprospects. Dat maakt het makkelijker om ze te volgen en af en toe in te haken op hun content op LinkedIn. Bovendien kan ik met SalesFeed monitoren of iemand van hun organisatie onze website bezoekt.

Acquisitie is voor TachYons geen Hit ’N Run, maar een langdurige poging om onze ideale prospects te verleiden, te boeien en te binden. Overigens kun je Social Runner wel degelijk gebruiken voor een snelle scan van de kansen in de markt, maar vergeet dan niet om ondertussen ook aantrekkelijk te zijn (met goede publicaties en interessante interactie) en later nog eens terug te komen bij de prospects die eerder niet toehapten. Dat maakt de acquisitie een stuk effectiever.

Wil je meer lezen over De verschillen tussen Social Runner en een Call Center

Persoonlijke opvolging

Als je dan een prospect hebt die interesse toont, volg dan ook elk bericht op. Dat klinkt als een overbodige tip. Maar als je, zoals ik, aan acquisitie doet terwijl je het druk hebt met lopende ordes, dan valt het niet mee om ook je LinkedIn inbox in de gaten te houden.

Social Runner is nu onmisbaar voor ons

Voor ons is Social Runner onmisbaar geworden. We gebruiken het continu om in contact te komen met nieuwe klanten die passen in onze ideale doelgroep. Maar we gebruiken het ook voor onze opdrachtgevers bij Franchise Match het onderdeel van TachYons dat voor Franchisegevers proactief op zoek gaat naar potentiële franchisenemers. Met Social Runner zoeken wij in specifieke markten of groepen naar mensen die interessant zijn voor zo’n keten. We gaan het gesprek aan en breiden zo ons eigen netwerk steeds weer verder uit.

Dus wie weet krijg je binnenkort een connectieverzoek van mijn collega Jack of van mij met een vraag over een onderwerp dat speelt in jouw markt. Grote kans dat die eerste benadering dan gedaan is via Social Runner!

Meer lezen over

Social Selling via LinkedIn

Social Selling vragen kun je stellen aan Alex Bos van TachYons

 

Heb je vragen over contacten leggen via LinkedIn?
Maak connectie met Alex Bos op LinkedIn

 

 

 

Persoonlijk Contact?

Bezoek- en postadres

Fokkerstraat 18
2811 ER Reeuwijk

Algemeen telefoonnummer

085 0282 003